torsdag, april 15, 2010

Final countdown?

Bara 2 veckor kvar av sjukskrivningen. Är det dags nu? Är jag äntligen redo att börja arbetsträna? vore skönt om det här var sista sjukskrivningen för min del som avslutas... Nästa vecka ska jag ta kontakt med min handläggare på f-kassan så börjar vi där. Ser fram emot att sätta igång :-)

Det är så underbart med vår! Vi har missat några härliga vårdagar då N varit sjuk, men nu är han frisk igen.

Igår var en lite tråkig dag. Sista kurstillfället på föräldrakursen. Men vi ska ha återträff redan i juni :-) Och alla ville ha varandras mailadresser så att vi kan fortsätta ha kontakt. Man vill ju veta hur det går för alla :-) Det har varit en himla rolig, givande och lärorik kurs att gå. Jag kommer verkligen att sakna onsdagkvällarna... Men jag har förberett mig för att keep up the good work. På ytterdörren har jag satt upp mina mål, vad jag ska sträva efter och jobba med plus viktiga påminnelser från kursen. Pyramiden, ficklampan och allt vad där finns :-)

Nu framöver kommer jag att börja fixa i trädgården. Kommer inte att köpa några färdiga blommor i år utan kommer bara att så frön :-) För att träna tålamodet och som en markering på att jag börjar om från grunden med mitt arbetsliv :-) Inget fusk i år ;-) Blomsterprakten får vänta :-)

Annars så går allt bra. Jag mår bra och känner mig redo för en ny fas i livet :-)

Inga kommentarer: