måndag, juni 21, 2010

Jag säger bara: ÄNTLIGEN!

Äntligen, äntligen är det dags för mötet på arbetsförmedlingen. Nu är det bara 1½ timme kvar så sitter jag där. Det känns så härligt och lättnade är stor för att inget kommer emellan denna gång :-) Jag tror att det kommer att bli ett bra möte. Jag är så mycket starkare nu än vid förra försöket i november och jag vet vad jag vill så jag kommer att kämpa allt vad jag kan för att få det.

Helgen har varit kanon. I lördags blev det bröllop hela dagen. Fast jag somnade en stund under kortegen :-) Såg ända tills dem slutade sända efter brudvalsen. Känns helt overkligt att vi fick se allt. Och Prins Daniels tal till kronprinsessan Viktoria var bara helt underbar. Och dem där 30 breven som hon skrev till honom under en natt. Så härligt. Det verkligen lyste sann kärlek från dem båda. Jag önskar dem all lycka :-)

Igår var jag inte med på söndagsskoleavslutningen för familjen ville att jag skulle vara med vid picknicken för oss som gick föräldrautbildningen. Alla utom en familj och en av "lärarna" var med. Vi hade fint väder. Barnen hade jättekul. Både N och Vi red. Maken gick med N. Jag fick leda hästen själv när V red! Det var så roligt :-) Hästen Doris var jättesnäll, men förmodligen lite trött för hon gäspade flera gånger. Jag blev jättesugen på att rida. Det vore så underbart att göra det igen. Skulle så gärna ta upp ridningen igen, men det kostar en del och så måste man ha tid. Just nu prioriterar jag familjen. Kanske när jag inte längre har en hund och barnen är större. V tycker jättemycket om att rida och säger att han ska börja med det när han blir större :-) Vi får väl se hur det blir med den saken ;-)

Nu ska jag fixa det sista här hemma innan det är dags att ge sig iväg till mötet.

Inga kommentarer: