lördag, juli 10, 2010

dubbelt påkörd eller?

Sist jag kollade så får en cyklist som har grönt ljus för cyklister cykla över vägen. Eller? Bilar som ska korsa denna väg gäller svängningsregeln för. Eller? Varför kör då kvinnan när jag ska cykla med grönt ljus?! Och inte nog med det, karln som kommer i bilen efter gör samma sak!! Ska man riskera att bli dubbelt påkörd när man själv följer trafikreglerna?! Jag blev rejält lack och gav förarna onda ögat och skrek åt dem. Trafikrage on bike ;-)

Ja, jag var ju redan lättirriterad idag. Hade precis stannat till hos en vän, lugnat ner mig och fått vatten, efter att ha cyklat hela samhället runt. Tack c! Tror jag skyller på typen, inte MIG :-)

Lite sushi sittande vid sjön ska väl få mig lugn igen;-)

1 kommentar:

pop my heart. sa...

haha, ja och den där vännen var ju lite förvirrad, vaknar och hör både sms-signal och dörrklocka samtidigt. sov ju inte bort hela dagen iaf, som jag skulle gjort annars. och du är alltid välkommen om du behöver avreagera dig!