torsdag, juli 01, 2010

I'm not crazy, I'm just a little unwell...

Vem är jag? Vem är du? Jag är jag. Du är sjukdomen som inte vill gå sin väg. Vi har fullt upp att lära oss leva sida vid sida. Av de saker som jag säger/gör/känner, vad av det är jag och vad är du?

Min ibland återkommande känsla av likgiltighet, är det du eller jag? Jag vet inte. Vet du?

Min trötthet, är det bara att jag är lat eller är det du? Jag vet inte. Vet du?

Mitt behov av att vara ensam och att det är så ofta återkommande, har alltid funnits där, är det du eller jag som person? Jag har ingen aning. Har du?

Min ilska, mina raseriutbrott, det hoppas jag verkligen är DU! Dem vill jag inte ska ingå i mitt liv när jag mår bra >:-(

När mår jag bra? När är jag mig själv? Vad har jag för framtid? Vem är JAG? Vill så gärna ha svar NU, men måste ge det dit, käka mina piller och gå i terapi. För att kanske en dag bli den personen jag en gång var. Eller har jag alltid varit såhär? Med deppighet, ilska, ångest, oro, speedad, idérik, fixerad i ett och i perioder?

Mixed-episodes kallas det visst. Man vet aldrig hur dagen kommer att bli. Om man orkar med något eller skenar iväg som en häst... Man är som en överraskning till sig själv. "Jaha, idag har Legend gjort detta" "Igårkväll somnade Legend utan oro, ångest, dåligt samvete" "Jaha, inatt är en sån natt att Legend inte behöver sova alls. Och inte kommer hon att vara trött för det imorgon... Och inte funkar insomningstabletterna som de ska...

Legend är som en tickande bomb som när som helst kan explodera. Legend är JAG och Legend är DU. Du din TYP som vägrar att gå din väg! Dra dit pepparn växer! Jag får väl vara glad att du inte är etta, utan "bara" tvåa...

Förresten så är Legend grälsjuk och lättirriterad idag. Spy galla över allt är det som gäller. Inte var det en lugn morgon med V heller. Det är så dumt att vi triggar varandra!

Den här låten säger allt. Den här låten är JAG. Ja, eller egentligen är det DU din TYP...

Inga kommentarer: