fredag, augusti 20, 2010

Fredag och kyrkstädning

N var med mig och städade i kyrkan. Ja, eller han lekte väl mest i lekrummet :-) "Nu är vi färdiga och går hem" tyckte han efter halva arbetspasset :-) Vi handlade innan vi cyklade hem. Pannkakor till lunch. Mums!

V ville vara på fritids idag så vi hämtar honom fyra. Ikväll kör jag mitt andra arbetspass med brödhämtning. Egentid jippii! :-) Kanske jag lyxar till det med en mjukglass i centrum ;-) Är ju varmt idag.

Och så var det vännerna som är på Cypern med +40 grader. Är inte ALLS avis. För varmt för min smak ;-) Och så saknar jag ju den där vuxengenen att vilja åka på solsemester, som alla andra jämt pratar om :-)

Frågade grannfrun som är spanjorska när det börjar bli svalare där hon kommer ifrån. Igår var det 46 grader där! Nästa månad sjunker det till bara 28 grader. Sedan kommer en värmebölja till! I december är det bara sådär 15 grader. Januari-februari är kallast. 2-5 grader. Sen i mars kommer värmen igen. Man kanske skulle flytta dit ;-)

Inga kommentarer: