söndag, augusti 22, 2010

Helgen

Hämtningen av V i fredags var inte rolig. Han ville inte med. Jag har några gånger tidigare fått handgripligt bära med mig honom ut till hallen, men han har aldrig tidigare slagit mig. Nu fick jag knytnävsslag mot bröstkorgen, sparkar och rivande naglar. "Jag ska döda dig!" "Jag hatar dig!" "Rör du mig igen så dödar jag dig!" Hjärtat brister totalt. Jag gick ut, ringde maken som pratade med V. Sen när han lugnat sig är det för honom som att inget hänt. Man får inte ens ett förlåt. Empatin finns inte där...

Jag cyklade iväg till centrum direkt när maken kom hem. Blev en mjukglass innan brödhämtandet. Efteråt köpte jag med mig sushi, cyklade till en skogsdunge, satte mig på en stor sten och bara njöt.

Igår hade vi en lugn dag hemma. Idag var jag i kyrkan och sen åkte vi och hämtade jeepen som maken köpt. Låter honom hållas :-)

Imorgon börjar N på dagis igen. Ska bli så skönt att få vara ensam hemma i flera timmar. Det behövs, känner jag. Hoppas på en lugn dag med V...

Inga kommentarer: