måndag, augusti 30, 2010

Is it true? Is it over?

Är sommaren verkligen slut? Det gick så snabbt från sol och värme till svalt, molnigt, ruggigt och regnigt... Ingen mjuk övergång precis. Inte som förra året. Jag är inte redo för hösten och barn som ska ha en massa kläder. Det går för fort.

Vardagen träffade mig som en stor smäll i ansiktet. Möten hit och dit. Hade haft ett på BUP idag, men lillkillen är sjuk. Och maken kunde inte vara med. Det hade visst kört ihop sig på jobbet. Med facit i hand har jag nog varit på de flesta mötena själv. Hade ett förra veckan med Vs gamla lärare, de två nya samt specialpedagogen. Det ser ut att bli bra. Finns en extraresurs i klassen! Yes! V börjar bli lugnare av medicinen nu. Blir han sur går det snabbt över. Man kan så att säga vända honom.

Vad gäller mig är det som en berg-och dalbana. Skiftar väldigt. Hade behövt en break idag. Varit en hel del själv med kidsen i helgen. N är som ett plåster på mig. Han blir nog hemma imorgon med. Önskar så att jag orkade mer...

Inga kommentarer: