måndag, oktober 11, 2010

Waiting for my life to start

Läkarbesök. Mer sjukskrivning, mer piller att knapra. Kämpar emot oron. Måste kolla barnen igen när jag går och lägger mig. Höra att de andas. Oro för att nåt ska hända. Läser lättsamma böcker, ser lättsamma filmer.

Drömt tre nätter i rad att jag varit gravid. I första drömmen fick jag en flicka som jag döpte till Saga. Direkt efter födseln fick makens bror och fru henne och de kallade henne Tuva. Alla människor i drömmen tyckte inte att vi skulle klara av att ta hand om henne. Jag var helt förtvivlad, visste att det berodde på mig. Antar att det här är hjärnans sätt att hantera oron för graviditet. Namnet Tuva kom nog av att jag samma dag hade pratat med grannen om en hund som heter så.

Svärfar mår bättre, men det är lång väg tillbaka. Flytten som vi inte skulle stressa med tyckte maken. Det har han glömt. Nu pratar han om att vi kanske t o m firar jul i ett nytt hem. Jag är fortfarande inställd på inom ett år. Måste ta mig i kragen och boka tid med mäklare om värdering av lägenheten. Säljs lägenheter här hela tiden. Jämt lappar i brevlådan från mäklare som söker nya objekt. Önskar allt redan var överstökat ...

Inga kommentarer: