måndag, april 18, 2011

Change of plans

Jag, pojkarna och kaninen åkte hem igår. Var rätt skönt att komma hem. Min mamma följde inte med. Hon ville vara hemma över påsken. Maken kommer på onsdag eller torsdag. Åker på måndag igen. R är kvar hos mina föräldrar tills mamma kommer hit.

N är hopplös. Han har förskoleabstinens. Vill inte alls ha påsklov. Vore faktiskt inte så dumt att han var där :-) Men har man anmält att han har påsklov så har man ;-) V sköter sig bra. Är ute och leker.

Har blivit lite ändringar på flyttdatum och sånt. Överlåtelsedag för köparna blir 30/6, så att pengarna kommit in på mitt konto till 1/7 då vi har överlåtelsedag med säljarna och ska betala tillbaka handpenningslånet. Flyttfirman kommer 28/6 och städfirman 29/6.

Det är så mycket att fixa inför flytten. Elbolag, hemförsäkring, adressändring osv. Längtar tills allt är klart... Vill flytta till nya hemmet NU!

Åker ner till småland en sväng nästa månad igen. Dels ska V besöka nya skolan och dels ska jag till banken igen. Kunde inte gå i fredags för jag blev krasslig i torsdags. Nån kombination av allergi och förkylning. Krabaten i magen gör att jag inte kan ta nån medicin. Idag har jag knappt nån röst. Igår hostade jag stup i ett när jag körde hem från småland.

Orkar inte vara ute i det fina vädret. Försöker vila så mycket det går för att orka med allt som ska göras. Åh, vad jag längtar till min egentid ikväll när barnen lagt sig :-) Hoppas nattandet av N går smidigare än igår bara...

Inga kommentarer: