onsdag, april 06, 2011

Och andas ut

NU kan jag andas ut. Maken har skrivit kontrakt med säljarna av radhuslägenheten ikväll. Yes! Underbart. Blev ingen budgivning. Vårat bud avskräckte de andra :-) Jag åker ner med kidsen imorgon. Har möte med banken fredag eftermiddag. Jag kör hem mamma som bor ungefär halvvägs och hämtar upp henne på söndag igen. Jag är så lättad :-) Var lite strul med en person på banken som vägrade hjälpa när allt jag behövde var någon som godkänner köpet. Fick tiden till fredag och hon menade att vi fick vänta minst till måndag innan vi kunde skriva på kontrakt! Jag ringde igen och pratade med en annan person. "Vad är det för bostad ni ska köpa?", "Var ligger det?", "Ni har ju lånelöfte klart så det är bara att skriva kontrakt. Gratulerar" Så enkelt var det. Tänk om jag hade trott på den första personen som var så otillmötesgående. Då kunde vi ha verkat veliga och inte klara med banken inför mäklare och säljarna. Vi hade avskräckt dem. Suck för folk som inte gör sitt jobb rätt...

Men nu är det klart! Vi har ett nytt hem. Yes! Känns overkligt :-) Så tacksam för att det finns banker som ser värde i alla. Kommer att bli en nöjd kund hos dem.

Inga kommentarer: