tisdag, april 26, 2011

Vardag igen

Och det känns bara skönt :-) Haft barnen hemma i tre veckor. Var på tiden att de återgick till skola och dagmamma :-D Egentid för mig! Jippi! Maken åkte igår och kommer hem på tisdag igen. Har pratat med mamma idag. Hon behöver inte komma mer. Jag klarar mig själv nu. Har mer energi och inte tusen saker att tänka på. Allt är fixat inför flytten. Maken plockar upp R på vägen så behöver inte mina föräldrar få hela baksätet nerpälsat på bilen :-) Saknar R jättemycket. Ska bli mysigt med dagliga promenader. Har inte ont alls just nu, men jag tar det lugnt. Gör inte mer än jag orkar.

Nu när boende och allt sånt är fixat bearbetar jag flytten psykiskt. Stundtals känns det jätteledsamt och jag önskar att det var en dröm. Men samtidigt känns det som att komma hem. Den stora vinsten är att komma närmare familjerna. Ser fram emot att flytta till litet ställe ute på landet. Ha närhet till skogen igen och kunna njuta av tystnaden. Något som aldrig existerar här. Jag kommer att trivas jättebra i nya hemmet. Men visst känns det tråkigt att flytta. Jag trivs bra här. Kommer att sakna promenadavståndet till favoritbutiker som t ex sushistället :-) Allt kommer att ligga på bil/kollektivtrafikavstånd. Blir en omställning. Nåja, huvudsaken att det finns pizzeria och kiosk på orten :-D Kiosk är ett måste om man blir godissugen under hundpromenaden. Och om den är stängd är det bara två kilometer till närmaste mack ;-)

Idag har jag bara tagit det lugnt. Hämtar V vid tre och sen N vid halvfyra. Imorgon är det möte i stan och på torsdag är det möte på BUP med Vs ena lärare, skolkuratorn, samt specialpedagogen. Sen är det bara ett avslutande möte kvar nästa månad på BUP med Vs psykolog samt oss föräldrar. Skönt att det är slut sen.

Nu ska jag fixa lite lunch. Blir nog nudelsoppa. Har dille på det :-D

Inga kommentarer: