söndag, januari 15, 2012

Det rullar på

Zumban i fredags var sååå kul :-) Tufft, men kul. Och jag hängde faktiskt med bra. Blev ingen body pump idag. Prioriterade att gå till kyrkan. Så äntligen har jag varit där. Fick ett jättehärligt svar på mitt mail till pastorn tidigare i veckan :-) Blev varmt emottagen. Jag kommer att trivas bra i nya församlingen. Vi var flera nya som ska välkomnas samtidigt. Kul att inte vara ensam ny :-)

Imorgon ska jag köra ett träningspass på Wiin samt CXWORX på klubben. Ska bli kul att se vad det är för nåt :-) Koncentrerar sig på mage, lår och rumpa.

Idag inhandlade jag träningskläder och nya träningsskor så nu är jag redo att köra på allvar :-) Jag märker redan att jag är piggare. Orkar mer och har bättre koncentrationsförmåga. Maken har sagt att dippen kommer efter 4-6 veckor så jag är redo på det :-) Bra med en make som sparkar iväg en till träningen ändå ;-) Jag ska försöka komma iväg på gymintroduktion nån kväll i veckan så jag kommer igång med den delen med.
Just nu mår jag tip top. Mindre oro, mindre trötthet. Orkar engagera mig i saker mer. Imorgon efter träningen ska jag veckohandla. Ska bli kul att se om det går smidigare :-) Brukar vara helt slut efteråt.

Maken och jag turas om att handla varannan vecka och man lagar maten hela den vecka som man handlat för. Funkar bra för mig. Lättare när man själv valt maträtterna och vet vad man köpt. Lyxigt att inte behöva laga mat på en hel vecka också ;-) Idag gjorde jag slag i saken och fixade en restaurangmeny som sitter uppe vid ingången till köket. Så kan V läsa själv vad det blir för mat :-) Jag döpte restaurangen efter vårat efternamn. Får se vad killarna säger om detta :-)

Maken kör just nu Ormen med barnen. Han har själv också tre saker han ska undvika att göra varav ett är att inte svära :-) Plus att han får böta en krona per svordom i en svärburk. Nu kanske vi äntligen slipper svordomar hemma ;-)

Inga kommentarer: