torsdag, augusti 23, 2012

Det rullar på

Imorgon kommer maken hem över helgen <3 Jag har fixat att vara själv. Våran vardag fungerar. Vs skolstart blev bra. Han ville att jag var med så svärföräldrarna hämtade N och S. Igår började N dagis igen. Som han hade väntat och längtat :-) Skönt med vardag. Vi behöver lite paus från varandra på dagarna. S får en paus från alla Ns pussar :D Jag är stolt över att jag fixat att vara ensam med barnen så här länge. Nu vet jag att det går :-) Jag är tuffare än vad jag tror ;-) Jag njuter av egentiden när barnen lagt sig. Måste bara lära mig att lägga mig tidigare ;-) Det här kommer att fungera bra. Och i fortsättningen blir det bara måndag-fredag :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart du är tuffare än du tror Legend! Det är vi nog alla egentligen ;-) Du är en fin mamma, det märkte jag när jag hälsade på i somras. Hälsa familjen! Jag hoppas N kan få en bra fadder-relation till J, alla tokigheter till trots. Kan förresten rapportera att jag nog håller på å bli lite kristen av mig ;-) Jag ska börja gå på katekumenat-träffar varannan tisdag från å med nästa vecka, någon form av diskussions-träffar angående vuxen väg till tro. Har hittat en frikyrklig diakoni-utbildning utan krav till tidigare högskoleutbildning som jag är intresserad av, själavård är ett intressant ämne ju ;-) Hur som helst, ha det bra och hoppas ni hade en härlig helg nu efter så lång tid ifrån varandra!! :-)

Legend sa...

Tack för dina fina ord <3 Vad kul med dina nya planer :) Låter spännande med diakoniutbildning. Var faktiskt inne på det spåret för några år sedan :) Men tror inte jag fixar att plugga mer. Vad gäller samtalet om silveräcklen så har jag inte pratat med dem. Väntar på att L ska ta tag i det ;) Jag hoppas också att N får en bra fadder-relation till J. Ha så trevligt på tisdagsträffarna :) Kram