måndag, augusti 20, 2012

Vardag igen

Nu är vardagen här igen. Två månaders sommarlov är över. V börjar skolan idag. N ska till förskolan imorgon. Det ska bli skönt med vardagsrutinerna. Vi är nöjda med sommaren. Jag börjar acceptera att hösten är på väg. Bara att bita i det sura äpplet och börja fixa kläder och sånt. Jag har inte ens köpt skor till S än :) Vet inte ens vad hon ska ha för skor :D Jag ska försöka ta en dag i taget. Inte panika över att lilla S blir ett år nästa månad. Inte tänka på att tiden för föräldraledighetens slut närmar sig. Fast jag måste ta kontakt med fk för att få veta vad jag kan få för stöd. Kan ju som sagt inte bara börja söka jobb hux flux. Usch vad jag ogillar att allt är så osäkert. Men ja ja, nu är det länge kvar tills dess. Idag ligger koncentrationen i att V ska få en bra första skoldag :-) En rolig sak hittills idag är att lilla S har sovit hela natten :-) Hon ville ha välling vid halv tio, men sov sen lugnt hela natten. Nu ska jag väcka alla tre :-) Klockan är tio i sju. Vad blogger än påstår att det är för tid ;-) Orkar inte ändra tiden. Fattar inte varför den inte blir automatiskt rätt. V börjar nio idag. Sen blir det åtta istället för halvnio som tidigare.

Inga kommentarer: