torsdag, oktober 11, 2012

Men snälla sluta nån gång då!!!

Jag har trevliga grannar. Hon som bor på ena sidan pratar jag med ganska mycket. Det yngre paret med bebis på andra sidan säger jag hej till. Inte mycket mer. Jag har inga problem med grannarna. Men... Det yngre paret har hållit på och fixat massor i lägenheten. Det har borrats, hamrats, sågats utanför med cirkelsåg. You name it. När de var färdiga i somras började föreningen hamra, såga och väsnas hela dagarna då plankor behövde bytas.

Äntligen blev det tyst förra månaden. Och så... Det yngre paret har rivit ut hela köket :( Så nu borras, sågas och hamras det igen. Jag är så less nu. Vill ju bara ha lugn och ro här hemma... Snart börjar säkert det där öronbedövande slipandet och borrandet också. Hur lång tid tar det att fixa ett kök? Jag brukar inte ha åsikter om hur folk lever, men med allt som killen hela tiden håller på att fixa kan han inte ha hunnit umgås mycket med sitt barn som föddes i mars. Tycker det är synd... Fast många pappor blir ju såna. Ska fixa till hemmet.

Imorgon hämtar jag hörselkåpor från förrådet så slipper jag höra alla ljud. Jag hoppas de inte ska fixa mer sen... För då vet jag inte vad jag gör :-)

Nu blir det lite lugnande te ur min R mugg :-)


Inga kommentarer: