torsdag, oktober 23, 2008

Fortfarande hemma...

Jag är fortfarande sjuk! Behöver få sjukskrivningen förlängd. Vad är det här för mysko förkylningsvirus som aldrig ger med sig?! Igår gick jag en halvtimmes promenad med hundarna på kvällen och det kändes helt okej. Idag vaknar jag med lika ont i halsen som tidigare och knappt någon röst! Jag är sååå less nu. Vill ju bara jobba och träna hundarna. Har försummat familjen i två veckor nu. Orkar ju inget.

Jag ska till läkaren om några timmar. Hoppas de har något annat att komma med än att jag bara ska vänta ut det. Finns det inte någon tablett man kan ta. Jag dricker hostmedicin, äter halstabletter, dricker te för jämnan och bara vilar, men blir än då inte frisk. N är också förkyld igen och näsan rinner hela tiden. Plus att han hostar en del.

Maken är föräldraledig med V nu. Vi håller tummarna för att han ska få komma tillbaka till sitt gamla jobb. Tills dess är han föräldraledig med V och N kommer att gå 15 timmar på dagis. Hoppas det inte blir så långvarigt...

Och hoppas att vi snart slipper alla förkylningar och mysko sjukdomar här hemma... Nu har jag fått nog...

Inga kommentarer: