fredag, oktober 17, 2008

Stygnen är borta!

Idag var maken iväg med Rasmus som blev av med stygnen. Tyvärr måste han fortfarande ha bandage och tratt några dagar till då ett mindre så inte har stängt sig helt. Nåja, han är ju världens bästa hund på att bara ligga och ha tråkigt. Dessutom är ju matte sjuk så det blir ändå ingen träning för hans del. Jag har varit hemma med förkylning sedan förra torsdagen och istället för att bli bättre blir det bara sämre. Idag var jag hos läkaren och tog streptokockprov, men det var negativt. Jag blev sjukskriven t o m onsdag och det enda jag kan göra är att vila och vänta ut det. Är sååå less nu :-( Älva lider mer av att ha så här sysslolöst. Hon gillar att jobba, att röra på sig. Vi tror hon sysselsätter sig med att ta bort Rasmus bandage. För det kan omöjligt vara Rasmus med sin stora tratt :-D

Nåja, nästa vecka blir en bättre vecka. Det känner jag på mig. Då äntligen ska jag vara helt återställd och kan börja träna med hundarna. Nu ska jag lägga mig och vila igen...

1 kommentar:

pop my heart. sa...

Hej!

Trist att vara sjuk, vet hur segt det är. Särskilt såna här långsjukor, sånt har ju jag erfarenhet av som vi vet. ;) Vi får göra ett nytt försök nästa helg vi båda kan. Jag kan de flesta helger den närmaste månaden utom 7-9 november då jag ska till Göteborg. :)

Krya på dig!

Kram Celina.