tisdag, oktober 07, 2008

Jag är trött på det här nu!


Det är inte sant! En tratthund nu igen! Andra gången för detta året som R skadar en trampdyna. Dessutom samma trampdyna, men inte samma ställe. Allt började så bra idag. Hundarna fick springa fritt efter promenaden på stora ängen. Rasmus njöt i fulla drag och tog ut stegen ordentligt. Ä kunde inget annat göra än att försöka hänga med :-D

När vi kom hem upptäckte jag blodspår på golvet. Maken och jag konstaterade ganska snabbt att det var R för han var den som hade gått in i vardagsrummet och lagt sig i soffan och lämnat blodspår även där. Jag tog in honom i badrummet. Höger stora trampdyna på framtassen var helt uppfläkt! Bara att ringa veterinären, jobbet och sen lämna barnen på dagis.

Jag åkte in med R till nio. Han fick munkorg på sig för jag tyckte det var lika bra. Veterinären konstaterade snabbt att såret behövde sys. Andra gången för detta året fick jag lämna Rasmus på djursjukhuset. Åkte hem och väntade på att de skulle ringa. Vid lunchtid hämtade jag hem R. Han ville gärna därifrån, men hade skött sig bra. Andra gången detta året som han varit nedsövd. Hemma var han trött och la sig i soffan direkt.

Jag väntar på samtal från djurkliniken för att åka dit och betala. Jag vill ha det direktreglerat och de hade svårt att få tag på försäkringsbolaget. Hoppas att det inte kostar alltför mycket... Nu har det varit tillräckligt med hundarna för detta året, tycker jag. Tredje gången detta året som jag åkt till djursjukhuset med hund.

Jag grämer mig för jag tvekade att släppa hundarna i morse, då jag tänkte att någon av dem kanske skär sig på något. Varför tänker jag så?! Eller är det helt enkelt så att jag känner på mig saker? Hmm, jag kanske ska börja lyssna på mig själv ;-) Nu är det vila, korta koppelpromenader, medicin samt daglig bandagebyte som gäller för R. Om tio dagar ska stygnen tas bort. Ska försöka med gott samvete att gå längre promenader med Ä samt träna henne. Jag brukar få dåligt samvete för den andra hundens skull. Och jag kan tänka mig att Rasmus blir grinig på Ä över att hon får ha roligt med matte :-)

Inget jobb idag för min del... Vård av sjuk hund :-) Jag vill inte lämna honom ensam för han är väldigt slö. Ikväll är det personalmöte på jobbet. Grannarna ska vara barnvakt. Och nu får de även hålla koll på en stackars tratthund :-) Hoppas de ringer från djurkliniken snart så att jag får åka dit och betala. Jag måste hämta ungarna på dagis vid halv fem. Träligt att det alltid ska strula med något, hade varit smidigt att få betala när jag hämtade hunden :-( Jag kunde valt att låta R vara kvar hos veterinären tills jag skulle dit och betala, men hon sa att han gärna ville hem och var orolig. Självklart hämtade jag hem min grabb direkt :-) En positiv sak är i alla fall att det i onsdags öppnade en djurklinik här på hemmaplan så jag behövde inte åka så långt :-) Extra tacksamt när man får köra tre vändor till veterinären... Man får hitta det positiva i allting ;-)

1 kommentar:

pop my heart. sa...

ouch, tråkigt för rasmus att bli tratthund igen. och mycket bra med veterinärklinik på hemmaplan, nästintill gångavstånd, även om jag inte lär gå den dagen jag väl lyckas baxa in nån av mina katter in i buren, nä. hej bussen säger jag. ;)

lördag passar alldeles utmärkt för mig. vi får höras. :)