onsdag, september 02, 2009

Förkyld och priskoll

Jaha, kände igår morse att jag hade lite ont i halsen, men inget värre. Tog det lugnt hela dagen då jag skulle åka till Vs karate med båda pojkarna. Sov middag innan det var dags att hämta N och vaknade med så ont i halsen att jag knappt kunde svälja, feber och yrsel. Jaha, då börjar det igen... Tycker jag fick nog i höstas samt i våras :-( När jag skulle lämna Noel till dagis idag frågade jag om det var okej att han kom. Dagmamman sa att vi kör på så länge han är pigg och näsan inte rinner stup i ett :-) Känner att jag behöver vila idag. Dagmamman kommer hem med Noel i eftermiddag så att jag inte behöver gå och hämta honom. V följde med grannfrun och hennes son till skolan idag. Jag hoppas på att han kan följa med hem också. Eventuellt måste deras son vara längre tid på fritids om föräldrarna kommer hem senare. Fast jag hoppas att det går så att jag slipper gå och hämta V. Så himla trist att vara sjuk igen. Jag har ju klarat mig i hela tre månader. Nu börjar influensasäsongen och hela rasket igen...

Sen tycker jag att det varit väääldigt många som ringt om bärselen och när jag gick in på blocket för att kolla annonsen såg jag att det var fel pris! Tyckte ju att jag hade sagt lågt pris, men det skulle inte vara så lågt :-D Hmm, vad sägs om att dubbelkolla annonsen och även bekräftelsen som man får med mail ;-) Skyller på att jag hade en vild tvååring som ville ha uppmärksamhet :-) Får se om personen som ska hämta den idag vill ha den ändå. Det finns många intresserade som står i kö. Det högre priset som jag skulle ha på selen (som är i nyskick) är ändå mycket billigare än att köpa en ny. Priset på selen har gått upp med 500 kr (!) sedan jag köpte min. Annars brukar ju varor bli billigare med tiden. Nåja, får se om jag får den såld idag. Vore skönt att kunna plocka bort annonsen så att folk slutar ringa.

Det var förresten snabba ryck med läkartiden för dem ringde redan igår eftermiddag och sa att jag fått en tid på måndag. Hoppas det är en bra läkare jag kommer till och som är insatt i min historia så att jag slipper rabbla upp allt ännu en gång :-/

Förresten så var det en lugn morgon här hemma idag. Alla var på bra humör och vi kom upp i god tid ;-) Tack vare N som vaknade tidigt och hade tappat bort nappen i sängen. Hur kan man tappa bort nappen i sängen?!

Inga kommentarer: