tisdag, september 22, 2009

Tvångstankar

Jag har under lång tid känt på mig att saker ska hända. Därför har jag efter att ha känt på mig en sak undvikit just de i förebyggande syfte. Nu har maken sagt till mig att detta kallas tvångstankar. Jag försöker nu att strunta i de saker som jag känner på mig och då händer dem inte. Tvångstankar hör till BS. Har kommit på att förkortningen kan blandas ihop med ett annat, men det är jag inte.

Så nu när jag mår bättre kommer tvångstankarna istället. Hmm,det är väl det mitt ständiga handtvättande är. Och så försöker jag att inte irritera mig på allt runtomkring. Mår sämre fysisk idag, men det har inget med BS att göra. Utan bara kroppen som strular. Det har med taskig immunförsvar att göra. Eller är det hypokondri...

Du som känner mig och läser detta. Shhh. Den enda detta talas om med är jag :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår hur det är med tvångstankar för det har jag också haft. För mej hjälpte dagbok för då kunde jag ha tvånget på papper istället för i huvudet.
//F