fredag, september 18, 2009

Om jag tänker tillbaka

ett år. Vad har jag varit med om sedan dess. Få se. Fick nytt jobb i hemkommunen för precis ett år sedan. Fick nytt jobb i januari. Varit sjukskriven mesta delen av året. Även för fysiska sjukdomar. T ex 2 omgångar av streptokocker. Blev sjukskriven i aril, arbetslös i maj. Fick ny medicin samt ny läkare. Fick ny läkare igen och mer medicin. Hundfronten då? Tävlade i agility, blev en hund fattigare. Tjuvparning mellan hundarna (ding ding ding, hallå mänska-varningsklockan ringde för fullt!) Lät kastrera R. Hemmafronten då? Kampen med V gick vidare (och fortsätter) N började på dagis. Det andra som jag kort kallar BS har det varit berg och dalbana med. Fick diagnos vilket var både en lättnad och en besvikelse. Svårt att acceptera. Året i ett nötskal skrivet av en svårknäckt nöt. Vad har jag framför mig då? Arbetsträning, men med vad?! Hitta nytt jobb, men vad?! Träna agility. Måste måste! Fler fajter med V? Och lillkillen med. Och hittills idag då? Total meltdown med V, utvecklingssamtal (vem kom på det namnet) med Vs pedagoger (inte fröknar), uppletande och apportering med R med min ena vante (en chock men det är kallt på morgnarna). Säger till R att jag inte kastar pinnar som han kommer med. Häromdagen kom hundskrället helt överlycklig med ett smalt plaströr :-D "Du har inte sagt något om annat än pinnar" Blev full i skratt. Idag stod jag ut med dreglig vante. Det finns ju tvättmaskin :-) Nä dags att lägga av nu. Kort summerat så har senaste året varit helt crazy. Nu ska jag se film på mobilen. Hur patetisk är inte jag... Tur att det är trådlöst bredband på väg :-)

Inga kommentarer: