onsdag, september 02, 2009

Värst vad man var populär just nu

Jag satte in en annons igår på blocket om Ns bärsele och redan samma kväll började sms:en komma. Idag har flera stycken ringt och så har jag fått mail. Vad populär man är just nu för en bärseles skull. Undrar om det är priset som lockar. Hmm, börjar tro att jag satte för lågt pris :-D Nädå, tycker inte den är värd mer då den är två år gammal. Fast jag såg en som sålde en likadan begagnad för nypris! Då kan man ju lika gärna köpa en ny istället. Nä, jag tror faktiskt att det är den snygga färgen som utgått som gör att folk vill ha den :-D Om jag kunde skulle jag ha en till varje person, men jag har tyvärr en som en tjej förhoppningsvis kommer och hämtar idag. Jag prioriterar att personen kan hämta för jag har dålig erfarenhet av att skicka med posten :-/

Totalt kaos och sönderstressad mamma var det här i morse. V lyssnade inte ett dugg på vad jag sa och gissade sig fram. Eller så lyssnade han bara på en del. T ex ska han vara ombytt och klar till gympan klockan åtta så han får ta på sig gympakläderna här hemma. Jag sa till honom att han ska ta med sig kläder som han kan ha i skolan och att de har fotografering idag så han ska välja något han vill ha på kortet. Han går upp på sitt rum och kommer ner med skjorta och slips. Vad hände med byxorna?! Så var det hela morgonen. N var en solstråle hela tiden. Ja, förutom när han hade vaknat och ville ha nappflaskan. Den var ju självklart nere i köket... Han somnade mitt i bolibompa igår, missade middagen och sov hela natten. Jag börjar förbereda mig på att det kan vara något på gång. Men än så länge är han pigg och glad :-) Usch, nu börjar influensasäsongen... Grannpojken som följer med oss till skolan samt hem vissa dagar sa igår på hemvägen att gympaläraren är sjuk och att han tror att det var svininfluensa. Det hoppas jag verkligen inte... Hmm, vänta nu. Gympaläraren sjuk. Då var det nog ingen gympa idag. Bra isåfall att någon informerar om detta eller ska man lita på grannpojken som är sju år :-D

När jag kom hem ringde jag på hos grannfrun för att kolla om jag skulle hämta deras son från fritids idag. Fick en kopp mintte och trevlig pratstund :-) Det är så härligt med trevliga grannar som man kan umgås med :-)

Jag hoppas att tjejen som mailade igår kommer och hämtar selen idag så att jag kan ta bort annonsen och det slutar ringa i min mobil :-)

På plussidan för mig idag: Jag kom ihåg att V har gympa (kanske i onödan), att han ska fotograferas, kom ihåg att fylla hans matlåda och fylla på nytt vatten i flaskan han har med sig, fick med mig allt till Noel på dagis, kom ihåg att ringa läkaren (som är tjänsteledig hela månaden).

På minussidan: Glömde göra streck vid Vs namn när jag lämnade honom! Hoppas jag kommer ihåg att göra ett streck över så att han är avkryssad. Är inte van vid detta då det inte varit så hos dagmammorna.

Klart slut

Inga kommentarer: