torsdag, november 18, 2010

You and me, me and you

Min pinn(trädgren) tokiga hund är bara bäst. I love him to bits and pieces. Han är den perfekta hunden för mig. Vi har gått igenom många berg- och dalbanor tillsammans. Han kom till mig mitt i en depression och det var perfekt timing. Vi har haft så kul tillsammans. Han accepterar när matte är trött och hänger med på upptåg när matte är pigg. Han accepterade när vi la av med agilityn. Han accepterade ett lugnt familjehundsliv. Han är perfekt för mig. Hur skulle någon annan hund kunna beröra mig så djupt, ta över efter honom. Jag tror inte ens att det finns eller kommer att finnas en hund som R. Valpen som bara ville träna på valpkursen och inte alls busa med de andra valparna, valpen som lärde sig vara ensam hemma direkt, valpen som var otroligt lättlärd, unghunden som aldrig var jobbig, hunden som går med sin matte genom allt. Som alltid finns där <3

När jag var barn sa man den om djur. R är inte den för mig. Han är han. En del av mig. Lik sin matte i sitt sätt att vara. Perfekta hunden för just mig <3

Inga kommentarer: