fredag, mars 04, 2011

Inte värd något

Så är det när man är sjukskriven/arbetslös. Man är värd 0. Vi får inte ta bolån pga att jag inte har en anställning. Nu gäller det att hitta lägenhet att hyra. Köp är inte aktuellt förrän jag har jobb igen. Kul att bli straffad om och om igen. Säljer en bostadsrätt som är dyrare att bo i än att köpa nytt nere i småland. Och helt plötsligt räknas inte min inkomst. 34 år och inget värd. Det är ett hån. Jag orkar knappt bry mig längre... Min sjukdom drabbar hela familjen. Vad händer om vi inte hittar nåt att hyra... Skitregler >:-b

1 kommentar:

pop my heart. sa...

Nä!? Vilka skitregler. Men det känns som att bankerna har blivit mycket hårdare överlag. Urs.

Har ni kollat den här sidan? https://www.freedomfinance.se/ De hjälper en att fixa lån hos storbankerna. Kanske kan vara en krypväg? Men jag vet inte, börjar ge upp det där med banker...