onsdag, mars 02, 2011

Mycket i huvudet

Gaah! Det är så mycket just nu. Lägenheten är ute för försäljning nu. Visning nästa helg. Vi kollar lite smått på boende nere i småland. Klart billigare. För det priset som vi säljer lägenheten kan vi köpa ett hus där nere :-) Det är så mycket som ska fixas.

Var på samtal idag. Blev lite oro när jag berättade att maken börjar sitt nya jobb om mindre än en månad och att jag ska bo kvar här uppe med barnen tills V gått ut vårterminen. Är det rimligt att planera så? Kommer jag att fixa det? Vore smidigare för V att få gå ut ettan här, än att börja i ny skola mitt i terminen. Men är det genomförbart att jag stannar här med kidsen... Hur kommer barnen att ta det? Första månaden kommer maken inte att åka upp alls. Jag kan be mamma komma hit en tid, men jag vet inte om jag pallar att ha henne här dygnet runt. Jag har vart inne i en zombie/dvala period, men det verkar ge med sig lite. Men det blir tufft att fixa vardagen alldeles själv. Jag är tyvärr ingen supermamma :-(

Samtidigt så är det bara tre månader kvar till juni då terminen är slut. Rimligt att det kan ta några månader innan nya ägarna flyttar in samt innan vi hittar nytt boende där nere. Det gick på två månader från lägenhetsvisning till inflytt när vi flyttade hit. Vem vet, det kan gå lika fort denna gång.

Nu finns i alla fall ett slutdatum, men det är så mycket som ska klaffa innan vi nått dit. Önskar vi redan var där...

Inga kommentarer: