fredag, juli 25, 2008

Fortfarande sjuk :-(

Så trist. Ska jag aldrig bli frisk? Jättekul att ha semester och vara sjuk... Idag åkte resten av familjen för att bada, så jag är ensam hemma. Skönt med lite lugn och ro, men jag hade hellre åkt med dem. Jag får stanna hemma och vila samt vakta hundarna så att de inte hittar på något dumt :-D R är väldigt intresserad av Ä nu, men hon är bara grinig mot honom. Så fort han närmar sig med nosen nafsar hon vilt efter den och blottar alla sina tänder. Några dagar till så ser det nog helt annorlunda ut ;-)

Jag har fått mitt första lönebesked sedan januari 2007! Upptäckte att jag fått för mycket pengar. De har beräknat på en skatt på ynka 21 %. Ringde till ena chefen idag, men det är den andra som är på semester som sköter det här med lönerna. Hon sa att skatten har gått ner, så det kan ju vara rätt ändå. Fast jag tyckte att den nog knappast gått ner till 21 % :-D Hon undrade om jag kan vänta till 4:e augusti när andra chefen är tillbaka på jobbet och att jag inte ska göra mig av med pengarna. Jag ska försöka ;-) Nädå, jag är väldigt ekonomisk och har koll på vartenda öre. Det känns väldigt bra att ha fått en normal mängd pengar. Annat än att bara få pengar från försäkringskassan :-) Äntligen på väg mot en normala vardag!

1 kommentar:

pop my heart. sa...

hej! kul att du också börjat med en blog. :)

en vecka kvar på semestern, får se vad jag ska hitta på då. :)

hoppas du mår bättre nu och att du slipper vara sjuk när du har semester, sånt är inte kul.

//celina