fredag, juli 18, 2008

Junibacken och något jobbig tågresa hem

Jag och familjen hade en heldag på Junibacken. Alla var på strålande humör. På tåget hem kräks minstingen utan förvarning. Jättemycket! På våran ryggsäck, sina skor samt min klänning. Stackars biljettkontrollanten höll på att kräkas själv. Jag sa till henne att det var okej att hon gick :-) Jag började torka upp med näsdukar samt våtservetter. Tjejen på tåget kom med lite papper hon hittat. Vid nästa hållplats kom hon med en påse sågspån och sa mellan hulkningarna: "lägg över det här". Sedan skyndade hon vidare. Jag fixade bort allt från golvet och lämnade sågspånen i en hög. Tjejen bad om ursäkt att hon inte hjälpt till, men det tyckte inte jag behövdes. Jag förstår hennes reaktion. För mig som förskollärare är sådana här händelser vardagsmat :-) Jag hoppas bara att det inte är magsjuka. Tyvärr tror jag det för han har kräkts 3 gånger till... Får se om vi andra klarar oss. Trots detta hade vi en jätterolig dag tillsammans. Nu har vi årskort till Junibacken :-)

Inga kommentarer: