onsdag, november 26, 2008

Nä, nu åker vi iväg!

Jag är så less på att bara gå här hemma. Så jag har bokat en tågresa till mina föräldrar för mig och barnen. Hundarna får stanna hemma med husse. Tror det räcker med två barn på tåget :-D Ä har jag inte åkt tåg med ännu, så jag vet ju inte hur hon reagerar. Vill inte testa när jag har en till hund plus två barn med mig. Vi åker imorgon, eller rättare sagt senare idag, efter lunch och kommer hem söndag 7/12. Jag har tagit föräldraledigt till dess. Från och med måndag 8/12 är jag sedan arbetssökande. Huga! Vill inte alls. Är rätt deppigt att vara utan jobb. Jag som bara vill få mer arbetslivserfarenhet får hela tiden käppar i hjulet. Först sjukskriven i två år när jag hade fått första barnet! Sedan sjukskriven efter bara graviditetsvecka 20 med andra barnet. Känns som att min arbetslivserfarenhet aldrig fylls på... Jag vill ju bara jobba *snyft*

Pratade med mamma idag. Det har knappt någon snö. Här är det massor. Jag frågade V vad han tycker om att vi åker iväg till ett ställe där det knappt är någon snö. Han sa att det gör ingenting :-) Ska bli skönt att komma iväg lite och koppla bort allt vad jobb heter. Och få se något annat än hemmets fyra väggar. Vill inte vara så less på mitt hem som jag är just nu. Jag har varit hemma tillräckligt. Förra året var jag soffliggande från januari-juni. Fick nog redan då :-)

Ärligt talat ska det bli skönt att få lite paus från hundarna också. Maken får sköta promenader och dylikt. Jag känner mig just nu väldigt omotiverad att göra något med dem. Hoppas jag har mer energi när jag kommer hem...

Imorgon är det redan en vecka sedan jag fyllde år och jag har inte ens börjat med pusslet :-D När jag kommer hem ska jag sätta igång :-)

Nä, nu är det dags för sängen.

Inga kommentarer: