tisdag, november 25, 2008

Vilken lättnad!

Igår några timmar efter att Noel somnat för natten vaknade han och grät. Han lät väldigt olycklig och jag gissade direkt vad som hade hänt. Han hade kräkts... Det var bara att duscha av honom i badkaret och byta sängkläder. Han var pigg och glad när han fick komma upp. Hade velat ha sina badleksaker i badkaret :-) Somnade om gjorde han smidigt, men inte ens en timme senare var det dags igen... I sängen satt en nerkräkt N och såg olycklig ut. Bara att duscha av honom igen och byta sängkläder... Även denna gång somnade han om smidigt. Det hände en gång till, men tredje gången räckte det att bara tvätta av honom med tvättlapp, men byta sängkläder fick jag göra. Fjärde gången räckte det att torka av lite i sängen och lägga på en handduk så stackarn fick fortsätta sova så fort som möjligt. Vad var det då rubriken i inlägget gällde? Jo. N och jag sov till elva idag pga sömnbristen i natt. N var lika pigg och glad som vanligt. Inte minsta lilla tillstymmelse till illamående. Aptiten var det inte heller något fel på. Så hans plötsliga magsjuka gick över lika snabbt som den kom :-) Det var det som var en stor lättnad ;-)

Nu har jag hunnit söka fyra tjänster här i hemkommunen. Ansökningstiden går ut först i december på dem, så nu är det nervös och otålig väntan som gäller. Alla fyra tjänsterna verkar lika intressanta. Hoppas någon/några nappar. Vore kul att ha samma läge som när jag sökte jobb här uppe innan vi hade flyttat, bara att välja och vraka :-D

Nu har det kommit jättemycket snö och mer kommer det hela tiden. Som kompensation för att det inte varit någon snö förrän nu :-) Fast allvarligt talat, nu räcker det med snö ;-) Jag är nöjd bara den blir kvar så att vi får en vit jul :-) Tänk, inte ens en månad kvar till julafton. Skönt att vi ska åka iväg till svärföräldrarna så att man slipper allt julstök här hemma. Nästa år när N förstår mer av julen ska vi fira här hemma :-)

Inga kommentarer: