torsdag, februari 11, 2010

Feberfritt idag

Idag är N feberfri. Skönt. Vi ska bara ta det lugnt idag. Grannen gick med V till skolan. Vi går och hämtar honom sen. Jag drar mig verkligen för att ge mig ut med barnvagn i all snön. Det blir inga långpromenader med Rasmus. Måste använda krafterna till barnen. De går före hunden. Jag går omkring med en trötthet hela tiden som inte vill släppa. Så orkeslös.

Igår var det hemgrupp och vi var rätt många. Vi satt och pratade. En väldigt sorglig händelse gjorde att det blev just samtal. Det är så skönt att vi har varandra, hjälper vid nöd och tar oss tid. Jag är så tacksam över min familj :-) Blir ingen streetmission för min del förrän till våren då snön försvunnit. Straffar bara mig själv om jag ger mig ut dit nu.

Ikväll ska jag och maken på finmiddag. Sådan där tillställning där jag känner mig helt malplacerad :-D Med bordskavaljer, flera olika bestick och en massa skålande :-) Samt självklart jättegod mat samt trevligt sällskap. Även om det kan bli lite väl mycket grönt prat ;-) Barnen ska vara hos grannarna. Det är disko på skolan igen. V och grannpojken ska dit. Blir nog en trevlig fredag för alla idag :-)

Båda kom iväg till föräldrautbildningen i onsdags. Det är så skönt att få träffa andra som är i samma situation. Vi är alla väldigt öppna mot varandra och jag tror nog vi alla har stort behov av att prata om detta. Folk med "normala" barn känner inte igen sig i det vi berättar. Jag är helt övertygad om att kursen kommer att ge massor. T ex ger det redan läxor :-) Men roliga sådana som man gör praktiskt, inte sitter och skriver :-) Ser redan fram emot nästa kurstillfälle.

Inga kommentarer: