torsdag, september 18, 2008

Det stora avslöjandet :-)

Japp, nu är det klart och fort har det gått. Jag har sagt upp mig från mitt nya jobb och ska börja ett ännu nyare jobb snart :-D Har gått och tänkt på detta ett tag, maken och jag har kommit fram till att det underlättar om jag arbetar på hemmaplan, så jag började kolla efter jobb på hemorten. Hittade ganska snart ett som jag blev intresserad av. Det är en privat förskola som jag kollat på tidigare, då jag gillar deras arbetssätt. Bland annat är de ute mycket och gör utflykter. Lärarförbundet hade bara gott att säga om denna arbetsgivare. Det var så smidigt att skicka iväg CV över nätet. Visserligen hade det redan gått en månad sedan annonsen kom ut, men testa kan man ju alltid göra :-) Döm om min förvåning när jag redan nästa dag får svar från föreståndaren som gillat mitt CV och vill träffas! Så redan några dagar senare sitter jag på anställningsintervju och träffar en eventuellt blivande chef samt kollega. Jag faller pladask både för kollegan, en tjej i min ålder och för avdelningen som tjänsten är på. Föreståndaren säger att jag ska gå hem, fundera några dagar och sedan ringer hon för att höra vad jag kommit fram till. I mina öron lät det som att jobbet var mitt om jag ville ha det!

Idag ringde hon igen och frågar mig vad jag kommit fram till. Jag säger självklart att jag vill ha jobbet och då säger hon att det vill hon samt min nya kollega också :-D Jättekul! När ska jag börja då? Har kollat att jag har en månads uppsägningstid och tar kontakt med chefen. Dem är beredda att släppa mig direkt, jag ska bara ta ut mina sparade semesterdagar. Som det ser ut just nu kan jag börja mitt nya arbete redan på torsdag! Hur gick det här till?!

Jag har ju sagt att jag inte vill jobba på hemmaplan då det är skönt att ha en bit till jobbet. Denna förskola ligger på andra sidan centrum, så barnen som går där bor inte precis intill. Det känns bra, som rätt beslut och jag är så himla glad samt chockad över att jag fick första jobbet jag sökte! De letade verkligen efter rätt person till avdelningen och det känns roligt att vara den personen :-) Nu ska jag få jobba på en förskola där man är ute mycket samt använder drama i sitt arbete. Två av mina önskemål i mitt arbete :-D Barnen är 2-5 år gamla. Lokalerna är fina och tillräckligt stora. Gården är jättemysig. Placeringen är perfekt. Nära till skog, ängar, biblioteket, bussen, tåget. Det kommer kännas så lyxigt att kunna ta cykeln eller gå till jobbet i fortsättningen :-D Och jag sparar de 690 kr som månadskortet kostar ;-) Men bäst av allt är att mina barn får kortare dagar hos dagmamman då mina arbetstider inte behöver tajma med busstiderna :-) Det känns som en dröm... Krasslig är man också så man orkar inte ut och fira. På något sätt måste detta firas :-D Jag känner för att studsa runt här hemma, men då blir väl hundarna alldeles till sig och jag svimmar väl för att jag inte orkar med det just nu :-)

Jag ska träffa min nya chef redan imorgon eftermidddag för att skriva avtal samt få arbetskläder. YES! Det ingår en sådan förmån i mitt nya jobb :-) Även ett generöst friskvårdsbidrag. Det ska bli så skönt att ha riktiga arbetskläder när man är ute. Finns även ett t-shirt man kan ha på sig till jobbet. Så behöver man inte stå halva morgonen framför spegeln och fundera på vad man ska ha på sig :-D Imorgon ska jag även träffa föreståndaren på förskolan samt den pedagogisk samordnaren. Och så blir det löneförhandling. Jag vet att det kommer att bli lite löneökning för min del ;-)

Nä, nu måste jag lägga mig och vila, smälta allt detta. Idag känner jag mig hyfsat pigg så imorgon åker jag och ungarna till mormor och morfar. Där ska det firas att jag fått jobb på hemmaplan! Jag vet att mamma hoppats på det ett bra tag ;-)

2 kommentarer:

pop my heart. sa...

hej igen! vår chef fick tydligen inte reda på det förrän idag, hon fick ett telefonsamtal och sen berättade hon för oss. vilken överraskning för mig... ;) idag har vi haft studiedag och flera av oss var chockade över hur effektiva vi var... vi blev klara mer än en halvtimme före lunch. så effektivt har det aldrig varit så länge jag jobbat där. :)

pop my heart. sa...

andra sidan centrum... om det är den jag tror så brukar jag gå förbi den på väg hem om jag varit i centrum, så då kan jag gå och smygkika på din nya arbetsplats. ;)