torsdag, september 11, 2008

Har jag gjort bort mig nu eller?

Jag har gjort något som kanske inte var helt smart... Det får tiden utvisa. Det är en sak som jag gått och tänkt på rätt länge och nu gjorde jag slag i saken. Men jag tänkte inte alls på vad det får för konsekvenser för andra... Om jag skriver så här: jag gjorde något som jag direkt fick respons på, men jag tänkte inte på att det kommer fram, att jag inte kan smyga med det. Och nej, jag har inte varit otrogen mot maken ;-)

Idag jobbade jag äntligen igen och det var jättekul. Kollegorna hade tyckt det var lite stressigt utan mig där så jag var hett efterlängtad. Inte bara av dem utan av barnen också :-D De gick hela min arbetsdag och munhögs om vems jag egentligen var :-D Jag sa till dem att jag är allas fröken :-) Det kändes mysigt att vara saknad. Då har jag gjort ett bra intryck. Jag trivs verkligen med dessa goa barn och härliga kollegor. Det är skönt att ha börjat jobba igen. Viking tycker det är rättvist och bra nu att Noel lämnas och hämtas samtidigt som han :-D Noel vinkade inte till mig i morse och när jag hämtade i eftermiddags började han gråta när han kom till mig. Han ville tillbaka till sin dagmamma :-D Det är ju ett gott betyg för daghemmet. Han känner sig trygg där :-) Som förskollärare är jag rätt van vid barn som inte alls vill följa med sina föräldrar hem ;-)

Så nu har vardagen infunnit sig här, äntligen. Jag vet vad jag har för uppgifter och rutiner här hemma. Imorgon lämnar jag barnen till nio och hämtar dem fem. Jag jobbar den hopplösa tiden 10-16 imorgon. Precis värdelöst att komma dit tio. Har ingen koll på vilka barn som är där och vad som händer. Föredrar att börja tidigt. Jag har under Noels inskolningstid bestämt mig för att bara jobba 75 % året ut. Eventuellt fortsätter jag med det nästa år också. Även om det inte känns helt rätt mot kollegorna som väntar på att jag ska gå upp i heltid. Jag har lagstadgad rätt att minska arbetstiden med 3/4 ända tills Noel fyllt åtta år eller gått ut första klass, vilket som infaller först. Och det är inte ens säkert att jag kommer att kunna arbeta heltid. Jag måste orka med allt utanför arbetet också...

Nä, nu är det dags för kvällsrastning av soffpotatisarna och sedan läggdags :-)

Inga kommentarer: