onsdag, september 24, 2008

Kauhajoki

Det känns helt ofattbart... Andra vansinnesdådet i finsk skola på mindre än ett år. Jag känner mig rejält chockad just nu. Vart är världen på väg? Finns det inget sätt man kan hjälpa alla dessa människor som mår så dåligt?Som denna unga kille igår som hatade mänskligheten så mycket att han inte såg någon annan utväg... Det är tragisk. Jag känner mig orolig inför framtiden. Allt bara eskalerar och blir värre hela tiden. Många ungdomar mår jättedåligt och många hamnar i fel sällskap. Det är svårt att förstå, obegripligt att förstå. Mina tankar går till anhöriga till dem som miste livet och alla dem som drabbades av denna hemska händelse i Kauhajoki. Jag tänker även på alla andra som världen runt drabbas av hemskheter. Världen skulle vara en mycket bättre plats utan vapen. Man borde förbjuda dem helt... Vad är det för idiot som kom på att man ska ha vapen?

Hur ska man gå vidare från detta? När kommer nästa grej att hända? Snart vågar nog inte ungdomarna gå i skolan längre. Vart är världen på väg? Som kristen ställer jag frågan "varför". Men det här är inte Guds verk. Det är vi människorna själva som ville ha en fri vilja och inte gjorde som Gud sa. Det var vi som förde ondskan till världen.

Inga kommentarer: