tisdag, september 09, 2008

Mina hundar


är bara dem bästa hundarna i världen. Så är det :-) Jag vet att alla hundägare säger så, men det är faktiskt sant. Jag har varit krasslig hela Ns inskolning och inte fått någonting gjort. Har bara legat och vilat när han varit på inskolning. Och hundarna dem har bara legat på soffan och tagit det lugnt. Inga dumheter, inget busande. Knappt rört på sig :-D Dem är ju för goa. Vad mysigt att ligga med två pälsmonster i soffan och bara känna sig älskad trots att håret är stripigt, näsan rinner och man hostar stup i ett.

Idag gick jag en långpromenad med massor av aktivering. Och för första gången på länge hade jag lust att träna, så det blev lite slalom och hoppträning med R samt linförighet och hopp över hinder med Ä. Båda var jätteduktiga! Äntligen har träningsmotivationen infunnit sig igen. Nu börjar jag se framåt, ser alla framsteg vi kommer att göra ;-) R och jag ska snart tävla för första gången. Yaiks! Räknar inte med annat än diskning så allt bättre än det kommer jag att bli överlycklig för :-D Vi har inte tränat mycket, men det ska bli intensivträning dagarna som är kvar. Imorgon tar jag med mig Noel och åker en sväng till klubben. Och så kan vi träna slalom hemma på baksidan. Ska bli skönt att få första tävlingen överstökad...

Med Ä har planen varit att debutera i lydnadsettan till våren, men jag tror nog att den debuten kommer redan i höst. Hon är så duktig lillfjantan :-) Denna månad är det dags för MH för henne och det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer: