tisdag, september 30, 2008

Här igen

Det gick väldigt hastigt när jag bytte jobb. Nu har jag jobbat tre dagar på nya jobbet. Idag hade blivit fjärde dagen, men jag är hemma med en väldigt förkyld och febrig N. Du ska inte tro att han är lugn för det. Nej, full rulle ska det vara tills han inte orkar mer och slocknar tvärt :-) Jag blir hemma imorgon också. Förhoppningsvis kan jag jobba på torsdag. Jag är så less på att vara hemma! Vill ju jobba nu :-)

Jag trivs jättebra på nya jobbet. Det känns lite konstigt att vara på ett helt nytt ställe igen. Jag har lärt mig barnens namn och alla kollegorna. Nu är det föräldrarnas namn härnäst ;-) Sen är det mycket nya rutiner som jag ska få kläm på. Det känns jättekul med en ny arbetsgivare som arbetar på ett helt annat sätt. Förhoppningsvis blir jag kvar på detta ställe i några år.

Ä gjorde sitt MH i lördags. Inga kvarstående rädslor och tvåa på skotten. Hon skötte sig jättebra. Inget jakintresse, men det gissade jag redan innan. Hon tittar gärna, men jagar inte efter. Vi har ju fått träna på det här med att apportera saker till matte :-)

Nähäpp, nu ska jag och N sätta oss med V för att se på Bolibompa. V bad mig idag att skriva på Bolibompas hemsida att han vill ha en Bolibompanamnsdag så det har jag precis gjort :-) Nu ska han bara ha tålamod tills hans namn dras ur hatten ;-)

Inga kommentarer: