måndag, september 01, 2008

Trött

Då har N varit på inskolning igen. Vi gick dit halv tio. Var inne en stund och lekte med några barn. Viking och de andra gick till en lekplats. Efter en stund gick även N och gänget till samma lekplats. N lekte med V, sin dagmamma och de andra barnen. Brydde sig inte alls om mig :-D När vi gått tillbaka till daghemmet sa jag hejdå till N och han skulle äta lunch där. Jag hämtade honom halv ett. Det hade gått hur bra som helst. Han hade ätit duktigt och varit på jättebra humör. Vi har bestämt oss för att skynda långsamt ändå. Detta var bara tredje inskolningsdagen då han ju blev sjuk förra veckan. Eventuellt blir inskolningen förlängd till nästa vecka. Vi hade ju räknat med tio dagars inskolning. Detta var tredje dagen så dag tio blir första nästa onsdag. Vi får se hur lång inskolningen blir.

Jag gick en promenad med hundarna i morse när jag och N hade ätit frukost. Ä var glad att få gå långpromenad igen, men var bara lagom stollig när hon fick springa lös :-) Nu har hon ätit sista medicinkuren och sluppit tratten. Det är skönt att slippa den, för hon skrapade i överallt med den. När jag satt i soffan hoppade hon upp och skulle lägga sig nästan i knät på mig. Varenda gång fick jag den där xxx tratten i ansiktet :-D

När maken kommit hem senare ska jag gå en till promenad med hundarna. Är rätt trött, men jag vet att det blir skönt att komma ut med dem. Någon träning kommer det inte att bli. Ska bli skönt att komma in efter promenad och ta en kopp varm choklad och säkerligen någon god kakbit till ;-) Sen är det dags för sängen. En ny inskolningsdag väntar imorgon. Då ska jag lämna båda barnen vid halv nio. De ska fotograferas för skolkatalogen imorgon. Får väl se hur det går med Noel :-D

Inga kommentarer: