fredag, augusti 29, 2008

Veterinärbesök igen

Då har Ä varit på återbesök hos veterinären och det var en helt annan hund denna gång. Hon hälsade glatt på veterinären och var som vanligt. Inget skakande och ingen munkorg. Inflammationen har lagt sig. Medicinkuren är slut på måndag kväll och tills dess ska hon ha kragen på sig samt ta det lugnt. Så några dagar till, sedan kör vi igång träningen igen. För att inte tala om att få springa lös och gå långpromenader, tycker Älva ;-) Hon har varit duktig. Verkar ha lätt för att varva ner när inget händer. Ont har hon inte haft alls då hon ätit smärtstillande.



På söndag ska jag och Rasmus träna agility. Åh, jag blir så avis på alla duktiga hundägare som tränar så flitigt och har kul med sina hundar. Själv känner jag mig bara slö.
Har säkert feber, men jag tänker inte kolla för så länge jag inte vet om det behöver jag inte bry mig om det ;-) Har ingen lust alls att vara sjuk igen. Nu vill jag komma igång med livet igen! Jag inser att tiden inte räcker till allt så det får i nuläget bli så här:

Rasmus: Agilityträning
Älva: Lydnadsettan samt spårning på helgerna

Maken kommer hem rätt sent på kvällarna och realist som jag är inser jag att det bara är aktuellt med promenad då. Tror att varken jag eller hundarna är pigga nog för att träna sent på kvällen :-D R har alltid varit kvällstrött och Ä verkar vara likadan. Oftast vill de inte ens gå ut och kissa efter åtta på kvällen :-D Båda ligger helt utstlagna på soffan.

Imorgon åker svärmor hem. Hoppas vi kan följa med och vinka av henne. Annars blir nog V väldigt besviken. Maken är iväg hela dagen imorgon så det blir första dagen själv med grabbarna på ett tag. På söndag är det flyg- och hemvärnsuppvisning på hemmaplan, men i nuläget känns det inte aktuellt för min och Ns del.

Har varit hemma denna vecka då N haft inskolning på dagis. Han blev sjuk efter bara två dagar och jag är själv också krasslig. De två första dagarna av Ns inskolning gick jättebra. Han brydde sig inte överdrivet mycket om mig. Första dagen åkte han nästan bara rutschkanan inne på dagis :-D På bilden tittar han lite avvaktande och nyfiket på vad de andra barnen gör :-)

Inga kommentarer: