torsdag, augusti 07, 2008

Om att ge upp

" En del ger upp före andra. Se till att du blir en av de andra" Tänkvärt :-)

Jag stortrivs på jobbet och känner verkligen att jag hamnat rätt. Idag sa en kollega när det var dags för fruktstund. "Nä, vi tar och packar med oss frukten och går ut i skogen va?" Jag blev alldeles varm i kroppen. Äntligen ett ställe där det inte är jobbigt och krångligt att gå till skogen :-) Och skogen ligger precis bredvid förskolan. Perfekt! Jag har hamnat på helt rätt ställe och kommer jättebra överens med mina kollegor. Vi bestämmer saker tillsammans. Idag har jag fixat upp lite kort på mig så att föräldrarna ska veta vem jag är. Man har inte själv riktigt koll på vilka man har hälsat på och vilka man ännu inte träffat. Fast det gör ju inget om man presenterar sig en gång extra ;-)

1 kommentar:

pop my heart. sa...

kul att du trivs så bra på jobbet! gillar spontaniteten vid fruktstunden, så skulle jag också vilja ha det. :D