onsdag, augusti 13, 2008

Jobbar för fullt

Nu går mycket av tiden till att jobba, men det är jätteroligt! Jag känner verkligen att jag hittat hem. På denna förskola kommer jag att trivas i många år. Kanske över trettio år som en av mina kollegor :-D

I helgen var barnens kusiner med sina föräldrar här. Det tyckte Viking var jätteroligt. Han har väntat på dem i över två år och nu har de ÄNTLIGEN varit här :-)

Mina föräldrar har kommit hem från semestern och åter igen pratar pappa om att flytta dit upp :-( Jag tycker det vore jättetrist om de flyttade ända till Haparanda. Det blir långt mellan oss då... Vi försöker få dem att flytta hit till Stockholms norrort, men de tycker att det är för dyrt att bo här och så vill de inte köpa lägenhet, utan bara hyra. Det är ju inte det lättaste här... Nåja, man styr inte sina föräldrar utan dem gör som dem vill :-) Jag hoppas i alla fall att de inte flyttar dit upp. Då kommer barnen aldrig att se dem. Och jag tvivlar på att mamma kommer att trivas med vinter halva året, myggor den andra halvan och bara några dagars sommar :-D

Inga kommentarer: