tisdag, augusti 26, 2008

Dilemma

Här har man gått och hoppats att det ska flytta hit någon med hund som man kan gå promenader ihop med och även träna tillsammans. Alltså på hemmaplan, utan att behöva åka till brukshundklubben. Och denne person dök upp. Av motsatt kön och väldigt trevlig. Vi har träffats flera gånger, men jag har varit osäker på vad han egentligen är ute efter. Igår när vi träffades förstod jag att det inte skulle vara aktuellt att träffas då han helt klart är ute efter något mer än vara kompisar som har hundar gemensamt... Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Om han fortsätter likadant får jag väl helt enkelt säga att jag är lyckligt gift och inte alls intresserad på det planet. Vad ska man tro när killen säger att han blir helt varm i kroppen av att se mig" :-/

Snart ska jag och N till dagis för första inskolningsdagen. Ja, eller inskolningsdag är väl lite överdrivet. Mer passande med namnet inskolningstimme :-D V tycker det är orättvist att N ska gå så kort tid på dagis. Han glömmer visst helt bort att han tycker det är jättekul på dagis :-) Jag har försäkrat honom om att N ska gå samma tider som han när inskolningen är över.

Jag är lite rastlös över att vara hemma. Känner att jag behöver sysselsätta mig med någonting hela tiden. Tror jag ska passa på att läsa min finska bok som jag lånat sen när jag börjar lämna N under inskolningen. Kommer kännas rätt lyxigt att vara hemma själv med hundarna ;-)

Nä, nu ska jag bry mig om N lite för han börjar protestera :-)

Inga kommentarer: