söndag, augusti 17, 2008

Snart måndag igen

Men det gör ingenting för jag stortrivs på jobbet :-) Helgen har varit bra. Igår kväll sprang V Mini Mil för McDonalds i Stockholm. Banan var 300 meter. Han sprang hela tiden och var jätteduktig :-) Efteråt åt vi middag på McDonalds. Vad annars ;-) Efter maten gick vi en promenad i vackra sommar-Stockholm.

Vi hade tur med vädret igår. Det var hyfsat varmt och ingen regn. Idag är det regnigt ute så det var ju tur att loppet var igår. Bara två veckor kvar av augusti nu och hösten är på väg. Sommaren har gått fort. Fast jag gillar hösten. Mysigt att gå promenader i skogen. Ska försöka komma igång med spårandet med hundarna igen. Måste hitta bra spårskogar och några att träna med. Maken kommer jobba sena kvällar på sitt nya jobb så jag kommer tyvärr inte kunna träna vare sig agility eller något annat kvällstid med träningskompisarna. Synd :-( Det kommer bli mycket ensamträning för våran del. Jag vill sätta igång att träna hundarna nu. Börjar få abstinens. Jag vill inte träna nu när svärmor är här. När jag kommer hem från jobbet tar jag hand om barnen, lagar mat och lite annat. Svärmor gör gärna allt själv, men vi har ju inte tagit hit henne för att vara våran hushållerska. På lördag ska vi om vädret tillåter åka till Gröna Lund. På söndag ska jag åka till klubben och träna agility med Rasmus. Det blev ju ingen tävling 30/7 då jag var sjuk, men jag hoppas att det blir tävling 14/9. Anmälde oss igår. Så nu måste vi träna lite om vi ska ha chans att klara banan utan diskning ;-)

Inga kommentarer: