torsdag, december 11, 2008

Det finns inget bättre än när det vänder!

Yes! Idag kom samtalet som jag väntade på. Jag fick jobbet och börjar 7:e januari! Jippii! Jag kommer börja jobba 75 %, men dem trodde att det blir mer. Det kändes underbart att kunna säga på arbetsförmedlingen idag att jag fått jobb. Jag fick samtalet när jag var där. Skulle precis gå fram till receptionen :-D "Det var samtalet som jag väntade på", sa jag när jag lagt på luren och kvinnan bakom disken gratulerade mig. Hon förstod direkt att det gällde jobb :-) Så nu behöver jag inte söka mer jobb längre. På måndag ska jag skriva på papper och sedan ta med anställningsbeviset till AF och visa upp det. Jag ställer upp som vikarie på nya jobbet om det skulle behövas. Är ju ändå bara hemma. Maken har fått förlängt på sitt jobb och kommer att arbeta i mellandagarna. Vi är bara iväg över julen och då är ju förskolan ändå stängd. Det kändes väldigt bra med det här jobbet, även om det bara är ett vikariat först. Är helt övertygad om att jag kommer att trivas bra. De lovade mig att man är raka mot varandra på detta jobb och inte fryser ut någon. De jobbar jättemycket med att det ska vara en bra stämning. På förskolan där jag ska jobba finns det tre till finsktalande och det känns jättekul. Dem har sopsortering, vilket jag saknat jättemycket på dem två senaste jobben. Här har dem till och med kompostering. Yes! Jag kommer att arbeta på en avdelning där barnen är 2½-3½ år. Det ska bli jättekul. Det är ett graviditetsvikariat jag hoppar på. Men de är helt övertygade om att det blir en tillsvidare tjänst för min del längre fram. Jag känner mig positiv nu och denna gång ska ingenting få gå fel. Nu ska jag verkligen visa vad jag går för ;-)

"Det finns inget bättre" av Peter LeMarc förklarar precis hur jag känner mig nu :-)

Inga kommentarer: