tisdag, december 09, 2008

Nu vill jag att det här året ska ta slut!

Det här året har varit jobbigt. Nu är jag less på det :-( "Tänk positivt" säger maken. Inte så himla lätt när allting går emot en. En positiv sak är i alla fall att det gick bra på samtalet på förskolan. De ringer mig på torsdag så får vi se. Om jag får vikariatet börjar jag i januari. De sa att det kommer att komma loss tjänster snart. Folk ska gå i pension och så vidare. Så de räknar med att jag kommer att bli tillsvidareanställd så småningom. Själv är jag bara glad om jag får jobba igen :-) Trivs inte alls med att vara hemma.

Negativa saker då: Jo, juristen som vi varit i kontakt med angående fuktskadan i badrummet ska ha betalt nu och det blev ju en ganska så stor summa... Och dessutom är ärendet inte avslutat utan vi har tagit kontakt med ny jurist som ska processa vidare. Stämning av förra ägaren är det som gäller. Och jag som bara vill ha badrummet fixat! Vågar inte ens tänka på hur mycket det här kommer att kosta. Vi ska försöka begära ersättning för juristkostnader av säljaren.

Och mer då? Jo, idag lyckades jag backa in i en parkerad bil! Våran vänstra baklampa lossnade. Den andra bilen fick liten lackskada på stötfångaren. Jag har hört av mig till bilägaren och ska försöka ringa igen lite senare. Får se vad det här kommer att kosta mig. Och bilen står ju på maken så det blir han som får ta det. För när maken råkade ut för en sak fick jag ta ärendet, fastän jag inte ens var med, då bilen stod på mig. Helkorkat...

Så just nu väntar jag bara på att det här mardrömsåret ska ta slut och hoppas på att 2009 blir ett bättre år. Framförallt ekonomiskt sett...

Inga kommentarer: