onsdag, december 10, 2008

Hjälp! En sjö av papper!

Igår skrev jag in mig på arbetsförmedlingen. Idag var jag på informationsmöte. Det är en hel uppsjö med papper som jag ska visa upp för dem. Betyg, arbetsintyg allt möjligt. Har begärt arbetsgivarintyg från gamla arbetsgivarna. Hoppas de skickar dem till mig snart... Har även begärt sjukintyg från f-kassan som A-kassan vill ha. När jag fått alla intyg ska jag skicka dem till A-kassan. I övrigt är det söka alla slags jobb som gäller. Nuförtiden måste man söka alla jobb man har meriter för redan från första dagen. Det är mycket tuffare att vara arbetslös nu... Jag har letat reda på alla gamla betyg och tjänsteintyg som jag ska ta med till arbetsförmedlingen imorgon och visa upp. Kommer att få ha med mig ungarna också... Det blir liv i luckan kan jag säga :-)

Jag är rätt förbannad för att det blivit så här. Jag gick från en fast tjänst sedan 2½ år tillbaka till arbetslös... Hur gick det till egentligen?! Det känns så osäkert att inte ha fast jobb. Paniken kommer krypande och jag skulle helst bara vilja bryta ihop. Men det tänker jag inte göra! Jag hoppas på positivit besked imorgon om vikariatet på förskolan som jag besökte igår. Senaste chefen hade pratat med dem och bara sagt bra saker om mig :-) Vore skönt att få börja jobba igen och tjäna pengar. Stundtals ångrar jag att jag sa upp mig från grannkommunen. Hade jag inte gjort det hade jag haft fast jobb nu...

Har inte fått tag på ägaren till bilen som jag backade på igår, men har lämnat meddelande. Hmm, vill man inte ordna upp en sådan sak så fort som möjligt. Jag hatar att ha lösa trådar. Har ingen tålamod att vänta, vill klara upp saker och ting direkt.

Suck, vad det känns tungt just nu. Skulle ge vad som helst för att få se ett år framåt i tiden. Få se mig själv och maken med fast jobb igen. Ha ett nytt badrum som förra ägaren betalat för. Förhoppningsvis kommer det att se ut så. Men nu tar jag en dag i taget.

Inga kommentarer: