måndag, december 15, 2008

Skrivit på avtal

Nu har jag varit och skrivit på avtal om vikariatet. Det är t o m 3/7-2009. Men som jag skrivit tidigare kommer det att dyka upp tjänster hos arbetsgivaren. Var och besökte förskolan. Bara två avdelningar och lagom stort. Det kommer att vara 15-16 barn 2,5-3,5 årsålder på avdelningen på tre personal. Ser så fram emot att få börja jobba igen. Det var väldigt trevliga arbetskollegor. En av dem hälsade mig välkommen på finska och det kändes jättekul :-) Jag ska få prata finska på jobbet igen :-D

När jag kollade min mobil efter besöket på jobbet hade jag ett missat samtal från en rektor från en förskola dit jag skickat arbetsansökan. Man är visst attraktiv :-) Ska ringa till honom. Jobbet jag fått är ju bara ett vikariat så jag håller alla dörrar öppna. Jag var på arbetsförmedlingen för att verifiera lite mer meriter samt visa upp anställninsavtalet. Kändes kul att komma dit och visa upp papper på att man snart inte är arbetslös längre :-) Tyckte så synd om de äldre personerna som kom dit och hade precis blivit arbetslösa. Tufft att hitta nytt jobb och det är tuffa regler. Jag hoppas verkligen att jag inte behöver vara arbetslös mer, utan att jag får fast tjänst så fort som möjligt.

V är hemma idag med hosta. Grannen såg efter honom när jag var iväg. Nu ska jag tvinga sonen att äta lite lunch :-) Om en timme hämtar jag Noel från dagis. Ikväll är det julklappsinslagning samt packning som står på schemat. Ska bli skönt att komma iväg och denna gång veta att jag har ett påskrivet anställningsavtal :-)

Inga kommentarer: