söndag, december 21, 2008

Förkyld :-(

Jag trodde verkligen att jag skulle klara mig från förkylningen som barnen åkt på. Det var ju inte länge sedan jag var rejält sjuk och under lång tid. I förrgår kväll började jag få ont i halsen. Nu har jag ont i halsen hela tiden, hostan börjar komma och näsan rinner i ett. Med lite otur så är vi alla krassliga på julafton... Typiskt. Hoppas vi blir friska snart. Bara några dagar till så kommer maken och djuren. Jag saknar maken jättemycket, vet inte om det är juletiderna som gör det :-) Hundarna saknar jag också och har jättesvårt för att komma ut på dagarna. Dels beror det på det trista regnvädret... Vi var och hälsade på hos svärmors syster i torsdags. Hon har en liten hund och den var väldigt gosig. Kände att det hjälpte mot hundsaknaden :-) N blev helförtjust i den lilla hunden och ville bara gosa med den :-D

N pratar allt mer nu. Det kommer nya ord hela tiden och även hela meningar. Han kallar sig själv för N när han pratar om sig själv. Häromdagen undrade jag var han var och fick svaret "N är här". :-) Det händer så mycket nu.

Igår var mina föräldrar här och hälsade på. De passade på att lämna julklapparna och sulkyn som vi hade kvar hos dem. Det var jättetrevligt. Hoppas bara att de inte blev smittade av förkylningen... Idag kommer svärfars syster och hennes man och hälsar på. Det är alltid lika trevligt att träffa dem. Jag har mycket bättre kontakt med makens släkt än med min egen. Den kontakten är nästan obefintlig. Svärmor och svärfar är jättemysiga och alla deras syskon också. Jag hann t o m träffa bådas mammor innan dem dog. Kunde inte gift in mig i en bättre släkt :-)

1 kommentar:

pop my heart. sa...

najjeh! hoppas inte att det var jag som gav dig förkylningen...

jag är så leds på den här förkylningen... särskilt hostan! suck.