lördag, december 27, 2008

Quick finder

Jag köpte en quick finder klotång för att klippa hundarnas klor med mina födelsedagspengar från föräldrarna. Den skulle vara bra, för den känner av var pulpan är så att man kan klippa klon så kort som möjligt. Idag när vi hade kommit hem från svärföräldrarna testade jag den. Visst funkade den! Den visade var pulpan går. Det var bara ett problem med den. Det går ju inte klippa av klor med den! Det finns bara en nerslipad sida att "bita av" klon med. Den andra är inte spetsig utan rak och det gick inte att klippa av klon på hunden utan att ta i för kung och fosterland. Det slutade med att jag fick lägga ner R och sätta mig på honom för han tyckte inte om behandlingen. Jag gav upp efter första tassen och gick över till den vanliga klotången. Så var det med den presenten. Bara att lämna tillbaka... Hoppas den djuraffären finns här i trakten så att jag inte behöver skicka den ner till Jönköping. Bläh, att det alltid ska vara så svårt att hitta något som fungerar...

För julklappspengarna från mamma och pappa vill jag köpa en cd-kasettbandspelare. Jag och maken kollade efter en igår, men hittade ingen. Eller visst hittade jag sådan, men jag har bestämt mig för att jag vill ha en blå :-D Får se om jag hittar en eller om jag måste köpa en annan färg. Fast jag vill absolut inte ha en vit eller en silver. Är så trött på dem färgerna.

Hmm, undrar vad jag ska köpa för något istället för klotången till mig själv. Kanske lägger pengarna på ridhushyran för agilityn så jag inte behöver betala den ur egen ficka. Det blir ju en upplevelse, vilket ju är årets julklapp :-) Så köper jag bandspelaren som födelsedagspresent istället.

Jag och maken planerar alltid någonting. Det verkar som att vi hela tiden måste ha projekt att lägga ner tid på. Vi har stora planer på gång igen. Nej, det är inte ett tredje barn. Fast jag har börjat känna längtan efter en trea. Trots att det är så tufft efteråt känner jag allt mer att jag nog vill ha en trea ändå. Även om det riskerar att bli triss i killar :-D Fast jag vill inte ha trean ännu. Första ska jag jobba minst två år. Sen gäller det ju att maken också är med på noterna ;-) Jaja, framtiden får visa hur det blir. Just nu går jag väl mer och väntar på att några av mina vänner ska komma med glada nyheter om tillökning :-)

Nä, det vi planerar och pratar om är något annat stort. Det är ett beslut som förändrar allt. Men det är något som jag allt mer känner att jag nog vill göra. (Och det är inte att vi ska gå skilda vägar) Det är något positivt, även som det samtidigt känns jobbigt. Det är inget som vi kommer att göra i en handvändning, om vi bestämmer oss för att fullfölja planen. Det kommer att ta tid. Men något inom mig säger att det är rätt att göra just denna sak. Tiden får visa.

Just nu går jag och räknar ner dagarna tills det nya året börjar. Jag tror otroligt mycket på det nya året. Jag är helt övertygad om att det kommer att bli ett bättre år för oss. Och jag hoppas verkligen att det blir ett bättre år för mig. Fast jobb på heltid är det som står högst på listan över saker som jag hoppas slår in 2009. Det känns fortfarande tungt att ha gått från fast jobb till visstids vikariat... Men jag ser sååå fram emot att få börja jobba om mindre än två veckor igen :-)

Det är skönt att vara hemma. Här är faktiskt några minusgrader och is på gatorna. Vem vet, det kanske dimper ner lite snö också. Vore kul om det blev vinterväder, nu när jag ska ha barnen hemma fram till 7/1.

Nä, nu måste jag ut och gå med hundarna

Inga kommentarer: