fredag, december 05, 2008

Jobb

I förrgår hade jag ett missat samtal på min mobil. Lyssnade av meddelandet och det var från en förskola i hemkommunen. Det var en förskola dit man kunde skicka sin ansökan även om de inte hade någon ledig tjänst. Jag föll för deras pedagogik och arbetssätt, så jag skickade ansökan och presenterade mig. Nu ringde föreståndaren därifrån och undrade om jag var intresserad av ett vikariat hos dem. Det börjar efter jul. Om allting går bra och vi trivs med varandra så kan jag få förlängt och så småningom fast tjänst. Jag kände det där lilla extra för den här arbetsgivaren och tror på det här jobbet, även om det bara är ett vikariat. Jag ska dit och hälsa på nu på tisdag klockan tio. Spännande :-) Det ligger en bit utanför centrum, men tar bara 15 minuter att cykla. Vintertid får jag väl gå. Om jag är riktigt lat får jag väl ta bussen eller tåget ;-) Även om det nu bara är en hållplats :-D Jag har inget emot att gå långt, men jag har svårt för att gå utan hund :-) På jobbet är det inga problem då jag gärna är ute och går med barnen. Men bara gå själv är träligt. Så vi får se hur det känns på tisdag. Och självklart beror det ju på lönen jag kan få med ;-) Jag avvaktar med att gå till arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetssökande tills jag varit och hälsat på på denna förskola. Kanske onödigt att vara arbetssökande om jag nu börjar jobba redan efter jul igen. Då tar jag fortsatt föräldraledigt istället. På söndag går sista ansökningstiden ut på en av tjänsterna jag sökt. Sedan följer de andra med i rask takt. Ska bli spännande att se om någon nappar :-)

Nu är det snö på marken igen. Tillräckligt för att åka pulka vilket jag och Viking samt morfar ska göra idag. Igår var vi i Örebro på Lek-och buslandet. Där fanns det massor av roliga saker att göra och de tre timmarna vi var där gick väldigt fort. Dit ska vi åka fler gånger när vi är hos mormor och morfar :-) *tummen upp*

På söndag är det dags att åka hem igen. Det har varit skönt att komma iväg lite. Kunna koppla bort gamla jobbet som jag inte alls tänkt på. Det ligger bakom mig nu.

Inga kommentarer: