tisdag, mars 02, 2010

Andra lediga dagen

Igår kväll nattade jag N utan napp och nappflaska. Han var inte direkt ledsen utan mera arg :-) Men det gick över och han somnade efter en stund. Han vaknade vid fem och ville ha nappen och skulle sedan gå upp när han inte fick den. Till slut accepterade han fakta och nöjde sig med vatten ur sin drickflaska (inte nappflaskan). Jag vaknade lite senare av att han gick ner för trappan. Det brukar han göra så ja slöade kvar en stund till. Plötsligt hörde jag honom skratta ivrigt. När jag kom in i vardagsrummet var det ris överallt. Ris på golvet, i kaninburen, på ena soffan och mitt i alltihopa stod R och åt med svansen glatt viftande :-) Jaha, det var den risen det, som jag kokade igår... N hade gömt sig. Jag skickade upp honom på rummet. Pedagogisk förälder var långt borta just då :-D Han är klart mer påhittig än V var i den åldern :-)

Idag har vi handlat. V åkte skidor till affären, men gav upp då det var för isigt. Maken önskar potatismoussaka till födelsedagsmiddag (tråkigt val) och så ska jag och pojkarna göra en smarrig kladdkaka. N hjälpte mig att fixa lunch idag. Var visst roligare att göra än att äta :-)

Imorgon möte på BUP och föräldrautbildning på kvällen. På fredag ska jag och V åka skidor på elljusspåret när maken kommit hem från jobbet. Lite svårt att göra det när N är med.

Inga kommentarer: