måndag, mars 01, 2010

Jag menar, hur SVÅRT ska det vara!

Ok, nu ringde jag till försäkringsbolaget som drog en felaktig betalning i fredags för att kolla när jag får tillbaka mina pengar. "Om vi skickar till banken idag så tar det några bankdagar innan de betalar ut till ditt konto" Vadå OM?! Trodde ju självklart att de gjorde det direkt i fredags när jag ringde till dem! Vad är det för nonchalans. Vet en som kommer att byta försäkringsbolag till hemförsäkringen så fort den ska förnyas... >:-( Tidigast fredag har jag pengarna. Eventuellt först på måndag. Blir bara så less..

Intensiv helg med V som ju fyllde sju år. Känns helt overkligt... Gick helt okej, men visst var det intensivt. Svärföräldrarna åkte hem idag. Tåget de skulle åkt med i morse blev inställt igår, så de bokade en bussresa istället. Bussen skulle gå 14.00och jag fick sms prick den tiden att de hade åkt. Nu håller vi tummarna att resan går bra. Kommer ju mer snö hela tiden och var visst lite kaotiskt neråt småland.

Igår var jag på födelsedagsfest hos goda vännen C. Jättetrevligt. Många nya ansikten. Tyvärr var jag rätt trött. Ibland kan jag känna att jag inte orkar ta initiativ till att samtala, men jag hänger med när andra pratar. Igår var ett sådant tillfälle. Men det var trevligt. Lärde mig när vi spelade ett spel att jag tyvärr inte kommer ihåg särskilt många årtal för viktiga händelser i världen. Och så hade jag fullt betyg i historia...

Denna veckan blir det en lugn vecka hemma med grabbarna. Imorgon fyller maken år. Vi ska göra en kladdkaka, för mer tårta känner vi inte för :-D På lördag har V barnkalas och tur i oturen då det är sportlov har ett antal barn lämnat återbud. Tror det fungerar bäst med mindre antal barn. Det var 18 st som fick inbjudan. Idag är sista anmälningsdagen och fortfarande har nio stycken inte hört av sig.

N har hux flux börjat gå på pottan. Han går dit själv lite då och då samt vid blöjbyte. Kul :-) Denna lediga veckan ska han säga ajöss till napp och nappflaska :-)

Inga kommentarer: